Home
Resultaten
Forum
Online therapeut
Gratis informatie
Zoeken
Contact
Fibromyalgie forum :: Bekijk onderwerp - geen klachten meer dankzij dieet
Fibromyalgie forum Forum Index Fibromyalgie forum

kennis = macht = gezondheid

Raadpleeg eerst een arts als u gezondheidsklachten heeft

Het forum wordt ondersteund door orthomoleculaire therapeuten

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Slow Radio - 538 - KinkFM - Radio2 - NOS Journaal

geen klachten meer dankzij dieet

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Fibromyalgie forum Forum Index -> Behandelingsresultaten: fibromyalgie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
daphne
Nieuw in dit forum

BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2006 11:52 am    Onderwerp: geen klachten meer dankzij dieet Reageer met quote

Fijn, eindelijk een plek gevonden waar ik mijn verhaal kan vertellen.

Ik heb 10 jaar lang klachten gehad als: heel slecht slapen, pijnen in spieren en gewrichten, erg veel pijn in het nek en schouder gebied, altijd heel erg moe, altijd last van schimmelinfecties, last van de darmen en iedere dag een langzaam stijgende verhoging tot 38 graden.

Er werd fybromialgie geconstateerd.

Dankzij een homeopatisch- en natuurgeneeskundige arts zijn mijn klachten vrijwel helemaal verdwenen. Geen pillen, geen oefeningen, alleen een dieet.

Ik eet geen vlees, geen suiker en drink geen koffie en alcohol meer. De suiker was bij mij de grootste boosdoener. Omdat suiker in heel veel producten zit waarvan je het niet verwacht moet je goed alle etiketten lezen om te zien waar het wel of niet is toegevoegd. Alle ingredienten die eindigen op -ose ( dextrose, lactose e.d.), op -stroop, maltodextrine, moutstropen, honing en chemische suikervervangers zijn ook verboden suikers. Zelf kan ik lactose goed verdragen en hoef ik die suiker niet te vermijden. Ik eet wel vers fruit. Producten waar alcohol in verwerkt is zoals bijvoorbeeld wijnazijn mogen ook niet, net als gerechten met verdampte alcohol.
Het is even een gedoe om uit te zoeken wat je wel en niet mag, in bijna alle kant en klaar producten en in pakjes voor soep, sausen e.d. zit wel een vorm van suiker. Ook witbrood bevat vaak suiker. In de biologische winkel zijn producten te krijgen die je met een gerust hart kunt eten.

Vanaf de eerste dag dat ik geen suiker meer at merkte ik al verbetering, ik sliep weer lang, goed en lekker. Ik kan je vertelen dat dit een verademing was na 10 jaar zo'n 3 a 4 uur per nacht te hebben geslapen. Zodra ik weer suiker at ( soms ging dat per ongeluk) sliep ik slecht kreeg weer zweet aanvallen en voelde weer super onrustig 's nachts. Doordat ik zo direct merkte dat ik suiker gegeten had kon ik mijn dieet steeds beter op mezelf afstellen. Goed uitzoeken welke producten niet geschikt voor me waren.

Nu ben ik twee en een half jaar verder en ik heb geen klachten meer, alles is langzamerhand verdwenen, de ene klacht had daar wat langer de tijd voor nodig dan de andere. Ik heb weer volop energie en kan weer van alles ondernemen. Niet iedereen heeft direct profijt zoals ik. Het kan zijn dat je het 3 maanden moet volhouden voordat je resultaat hebt. inprincipe zou ik dit dieet 3 jaar moeten doen en dan zou ik kunnen stoppen, ik ben echter zo geschhrokken van het kwaad dat suiker aan kan richten dat ik het niet meer ga eten. Doordat je geen suiker eet verdwijnt ook je behoefte eraan (gelukkig). Ik heb nooit problemen gehad met het volhouden, het kost me geen enkele moeite.

Ik wil niet zeggen dat dit voor iedereen de oplossing zal zijn maar wil graag mijn ervaring kenbaar maken zodat anderen voor zichzelf kunnen beslissen of zij dit dieet willen proberen.

groet,

Daphne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Di Sep 12, 2006 8:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Daphne,

Welkom op het forum.
Fijn dat je je verhaal wilt vertellen.
Het is echt een successtory voor je.

Gonny
info@orthonutri.nl
www.orthonutri.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage Klantennummer
mariskakok
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Di Sep 19, 2006 10:21 am    Onderwerp: voeding Reageer met quote

Hoi Dapne,

Toevallig ook op televisie de film over 30 dagen mac Donalds?

Daar zag je ook dat heel veel verzadigd vet heel slecht is voor je lichaam.
Je lever, cholesterolgehalte volgens het onderzoek op de film.
De man in de film was 10 kilo aangekomen in 1 maand tijd. Duurde 2 jaar voordat hij weer op zijn oude gewicht was.

Groetjes mariska.

Laatst aangepast door mariskakok op Do Sep 21, 2006 2:09 pm, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Wo Sep 20, 2006 1:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik mis de

Dit meen je toch niet Mariska.
Ik heb de film ook gezien. Denk je dat hij alleen vet binnenkreeg? Ik denk dat dat zelfs nog wel meeviel in de Amerikaanse vetloze cultuur.

Wat dacht je van alle broodjes, sausjes, lítérs cola, milkshakes. Zelfs de salades van macDonald bevatten suiker.

Onderzoeken naar mensen die het atkinsdieet doen (veel dierlijk vet toegestaan) laten zelfs gemiddeld een verbetering zien van de cholesterol!!

Gonny
info@orthonutri.nl
www.orthonutri.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage Klantennummer
mariskakok
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Do Sep 21, 2006 2:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Gonny,

Niet duidelijk neergezet.

Ik bedoelde weinig verzadigd vet en weinig of geen suiker en andere geraffineerde koolhydraten.
Nee de man in de film kreeg niet alleen maar heel veel vet binnen ook veel slechte KH. Ook de hoeveelheden waren gigantisch.

Onze conclusie was dus dat junckfood heel erg slecht is voor je lichaam.

Groetjes Mariska.
Naar boven
mariskakok
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Do Sep 21, 2006 2:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Daphne,

Met mijn mail over de film wilde ik jouw verhaal aanvullen.

In de film kwam dus heel duidelijk naar voren dat juckfood heel slecht is voor het lichaam.
Op de school waar de kinderen wel groenten kregen en geen gefrituurde producten, ging het veel beterder met deze kinderen.

Groetjes Mariska.
Naar boven
Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Do Sep 21, 2006 3:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal mee eens.

Gonny
info@orthonutri.nl
www.orthonutri.nl
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Fibromyalgie forum Forum Index -> Behandelingsresultaten: fibromyalgie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: