Home
Resultaten
Forum
Online therapeut
Gratis informatie
Zoeken
Contact
Fibromyalgie forum :: Bekijk onderwerp - Resultaat gebruik MSM Atie
Fibromyalgie forum Forum Index Fibromyalgie forum

kennis = macht = gezondheid

Raadpleeg eerst een arts als u gezondheidsklachten heeft

Het forum wordt ondersteund door orthomoleculaire therapeuten

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Slow Radio - 538 - KinkFM - Radio2 - NOS Journaal

Resultaat gebruik MSM Atie
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Fibromyalgie forum Forum Index -> Diagnose en behandeling van fibromyalgie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AtieP
Ervaren met het forum

BerichtGeplaatst: Do Sep 16, 2004 4:23 pm    Onderwerp: Resultaat gebruik MSM Atie Reageer met quote

Ik heb ergens anders al iets geschreven over het feit dat ik fibromyalgie heb. Kan dat stukje niet terug vinden....

In ieder geval ben ik op advies van Willie ruim twee maanden geleden begonnen met het gebruik van MSM.
Het gebruik van MSM voor mijn fibro is fantastisch..... Gebruik 3 tabletten per dag en kan vrijwel weer normaal lopen zonder pijn en de trap op lukt ook weer in een keer! Zit de laatste tijd weer een stuk beter in mijn vel.

Ook het liggen in bed gaat stukken beter, zodat ik ook zonder pijn kan slapen.
En dat is in geen jaren gebeurd.

En dat dankzij deze schitterende site van Willie!!!

Willie, daar doe je het voor, toch? Dank je wel!!

Atie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Klantennummer
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Zo Sep 19, 2004 11:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Atie dank je wel voor het vertrouwen in een site die Pillie Willie heet en in een Dog named Sue. Je bent een moedige vrouw als je daar doorheen durft en kan kijken!!!!.

Ik hoop dat door dit bericht anderen met FMS zullen begrijpen dat ze hun leven ook weer in eigen hand kunnen nemen.

Nu je man nog en jullie zijn weer als nieuw!!

A dog named Sue
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage Klantennummer MSN Messenger
AtieP
Ervaren met het forum

BerichtGeplaatst: Di Feb 22, 2005 12:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Weer even een update van Atie.

Nog steeds gebruik ik MSM, 3x daags een tablet. Ik voel me er nog steeds heel goed bij! Mogelijk ook doordat ik sinds augustus 2004 met Atkins ben begonnen, waardoor ik geen suikers en weinig koolhydraten gebruik. Ben door te Atkinsen nu 15 kilo afgevallen. Vorig jaar februari was ik al totaal gestopt met suiker te nemen, waarin dan ook. Dat leverde me al een gewichtsverlies op van 5 kilo. Dus bijelkaar in één jaar tijd twintig kilo kwijt. En ik voel me heel goed.
Ik heb alleen bij tijden erge spierpijn in mijn benen. Vermoedelijk speelt de fibro daar natuurlijk nog een rol. Maar er zijn ook dagen dat ik nergens last van heb. Mijn uithoudingsvermogen is ook stukken beter.

Dus al met al: een blije Atie!

Groeten voor Willie en allemaal! Atie
Naar boven
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Do Feb 24, 2005 3:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed zo AtieP, wat denk je van de sportschool??

http://chronische-vermoeidheidssyndroom.pilliewillie.nl/cvs-me//fysio.therapie.cvs.me.1.php

A dog named Sue

Laatst aangepast door Willy op Vr Mei 30, 2008 5:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage Klantennummer MSN Messenger
AtieP
Ervaren met het forum

BerichtGeplaatst: Do Feb 24, 2005 9:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is je site mooi uitgebreid geworden!
Dat gedeelte over sport had ik niet eerder gezien! Ik ben de laatste weken gaan wandelen. 's Morgens vroeg om 8.15.....Eerst een kwartiertje, nu een half uurtje. Is heerlijk verfrissend. Alleen doen af en toe mijn benen erg pijn. Dan gaat het het laatste stukje wat langzamer....Enne, vandaag had ik geen puf. Gister weg geweest en was gewoon te moe. Ook zwem ik af en toe, ook 's morgens vroeg. Ons zwembad heeft een bad van 32 graden of zoiets. Dus na een paar baantjes in het grote bad, heerlijk ontspannen in het warme bad.
Verder zou mijn fysiotherapeut een klein clubje vormen om oefeningen te doen. Heb nu nog even niets gehoord van hem. Maar dat lijkt me ook wel fijn. Hij weet hoever ik kan gaan.
Dus ik word al wat actiever....

Overigens als ik het gedeelte lees, wat jij aangaf met de link, dan ververst die pagina zich steeds. Errug lastig, moet steeds weer opnieuw opzoeken waar ik was. Verder heb ik daar geen last van op mijn computer. Ligt het misschien aan de pagina?

Groetjes, Atie
Naar boven
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Do Feb 24, 2005 9:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wandelen is prima. Na mijn zieke periodes begon ik daar ook altijd mee. Let op dat je er geen terugslag van krijgt die NIET over gaat door rusten

Laat je fysio naar mijn artikel kijken

en dan heb je ijn nieuwe site nog niet gezien!! momenteel in test fase

http://fibromyalgie.pilliewillie.nl/fibromyalgie/behandeling.fibromyalgie.2b.php

klijk op link fibro, en mijn wist je dat links

zo gaat het er ongeveer uit zien

Laatst aangepast door Willy op Vr Mei 30, 2008 5:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
AtieP
Ervaren met het forum

BerichtGeplaatst: Do Feb 24, 2005 10:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Willy schreef:

Wŕt zeg je nou in bovenstaande zin??

Ik heb in ieder geval op de link fibro geklikt op je nieuwe site...Het ziet er mooi uit! Prettig dat alles over fibro nu bijelkaar staat en voor zover ik het zag, niet samen ME/CVS.
Heb nog niet alles gelezen.
Overigens gebruik ik al acht jaar prozac. Met twee pauzes omdat ik er vanaf wilde, omdat ik vond dat ik niet depressief was. Maar twee keer moest ik ook weer opnieuw beginnen. Ik was zo verschrikkelijk moe en kon mijn werk niet meer doen. Geen geluiden verdragen aan mijn hoofd. Wist ik toen dat ik FM had. Ik voelde me altijd zo stom! Altijd maar klagen...En nu gaat het goed.

Je webcam zag ik niet...lijkt me ook leuk.

Maar je site is te groot voor mijn computer, moet steeds scrollen van links naar rechts...Dat hoef ik nergens anders te doen. Ik schrijf dit niet uit kritiek, maar misschien zijn er meer die er last van hebben.

Succes bij de verdere uitbouw.

En, oh ja, onderwerpen waar ik eerst gewoon in kon lezen, kan ik niet meer zomaar terecht. Dus ik denk dat ik af en toe nog wel toestemming vraag. Op zich verstandig om het wat af te schermen. Maar ''t is even wennen.
Naar boven
Forumgastvrouw
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2005 10:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Atie,

Willy, heeft wat aanpassingen gemaakt wat betreft de toegankelijkheid om zo te stimuleren dat mensen niet alleen lezen op het forum, maar ook actief deel nemen. Anders staan sommige mensen hun hele ziel en zaligheid eruit te storten terwijl anderen, alleen maar meelezen. Als actieve gebruiker van dit forum (ik zag dat je 57 berichten hebt verstuurd!), kun je toegang vragen tot het hele forum!

Succes en geniet maar fijn van het wandelen!

PWK Forumgastvrouw
Naar boven
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2005 10:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

ik moet heel hard werken om jullie allemaal bij te houden.

vertaling:

Klik op de link fibromyalgie en op de links die horen bij de tekst "wist je dat", en natuurlijk op de web cam link!!
Naar boven
AtieP
Ervaren met het forum

BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2005 11:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

En dan snappen die mensen ook nog niet eens wat je bedoelt....
Maar zo is het duidelijk!

Dank jullie beiden voor je antwoord.

Willie, ik heb van de dokter L Carnitene gekregen.....maar ik heb het slechts één maand gebruikt, omdat ik vond dat het niet hielp. Heb ik het eigenlijk te kort gebruikt? Ik nam/kreeg het overigens met het oog op Atkins.
Maar nu las ik weer dat het bij fibro ook zin heeft. (Was ik vergeten) Moet ik het toch langer proberen? Ik heb per slot de medewerking van de huisarts en dat is al bijzonder! Ik had ze van Sigma Tau en nam 3x2 tabletten van 330 mg, als ik het goed onthouden heb....
Naar boven
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Vr Feb 25, 2005 11:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

10% van de carnitine wordt maar opgenomen, ik zou het zeker een half jaar gebruiken voor dat je er mee stopt!!
Naar boven
AtieP
Ervaren met het forum

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2005 10:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hier ben ik weer, na zoveel maanden!

Voel me nog steeds prima! Steeds minder last eigenlijk van mijn fibromyalgie. Ben inmiddels 35 kilo afgevallen!

Is jouw SLOWcarb een beetje vergelijkbaar met "mijn" Atkins? Overigens eet ik die nu in een magere variant met wat meer koolhydraten. Ongeveer 35 kh's.
Gebruik nog steeds mijn 3x daags MSM
En glucosaminecapsules ( gedeeltelijk vergoed door de verzekeraar).
Plus de chroom GTF en
drie maal 1 mg vit.C.
Een multivit. tablet van Nova Vitae.
En drie daags 2 tabletten L-Carnitene.
Eén maal per dag 30 mg. Q10.
Drie tabletten calcium, magnesium en zink.

Het afgelopen weekend ben ik naar Munchen geweest, naar een conventie. Meegereden in auto. Dat is best ver! Ik heb de dagen daar zeer uitgebuit en zo enorm genoten dat ik dit allemaal weer kon!! Vorig jaar was daar geen sprake van!
Heb me die dagen prima kunnen redden, maar nu deze week weer thuis valt het even niet mee. Alles doet nu even pijn en ik kan moeilijk dingen onthouden, ook slecht mijn gedachten onder woorden brengen. Of ik kan het goede woord maar niet vinden... Dat is dan een beetje veel, maar ja, nu maar wat rustig aan.

Maar ik heb enorm genoten en heb het er voorover!

Groetjes weer van Aati
Naar boven
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Za Nov 19, 2005 6:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed zo AtieP

Mag ik je al naar het resulatenforum verschuiven?

SLOW CARB heeft meer weg van South Beach

Maar er zitten ook GEHEEL nieuwe aspecten bij

heb je nog kilo's over om mee te doen?
Naar boven
AtieP
Ervaren met het forum

BerichtGeplaatst: Za Nov 19, 2005 8:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ik wil nog vijf kilo afvallen, dan heb ik er veertig af en vind dat, denk ik, eventjes genoeg. Mijn gezichtshuid wordt een gerimpeld appeltje...en verder heb ik veel flabbers.
Bovendien ben ik het een beetje beu om zo weinig te eten. Wil een beetje stabiliseren. Maar...ik heb me in de SLOWcarb wijze nog niet verdiept. Zou het voor mij nog weer dimensie toevoegen aan het afvallen? Ik doe nu nl. Atkins op een magere wijze, dus weinig vet, geen slagroom etc, maar met wat meer kh's dan de 20 toegestane. Ongeveer 35 kh.
En het wordt een beetje saai! De extra kh's haal ik nu uit groenten en kwark. Soms een kiwi....

Enne: het resultatenforum is een definitief plekje voor mijn fibro-ervaringen?

Ik moest vanavond op de bank overigens ook nog denken aan de enorme pijn in mijn benen die ik had als ik op de bank lag. Kon niet stil liggen van de pijn. En nu lig ik zo lekker!! Een enkele keer is mijn heup wat gevoelig, maar ja, ik ben ook al zestig, sinds deze zomer. Dus daar mag ik niet over mopperen!

Hoor ik nog van je, eventueel ook over slow carb of dit voor mij nu nog zin zou hebben. Zal ook proberen me er in te verdiepen...

Groeten, Aati
Naar boven
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Di Nov 29, 2005 11:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk het wel. Zo kunnen anderen die niet zo moedig zijn als jij zien dat het echt werkt.

Verhuizen?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Fibromyalgie forum Forum Index -> Diagnose en behandeling van fibromyalgie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: