| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Gast
|
Geplaatst: Ma Jul 07, 2003 6:16 pm Onderwerp: fibromyalgie door hypothyreoidie: de vergeten oorzaak |
|
|
Bij mijn zoektocht naar het behandelen van mijn fibromyalgie/ME klachten kwam ik op Internet het verband tussen het hebben van fibromyalgie klachten en het hebben van hypothyreoidie, een slechte werkende schildklier tegen. Als je schildklier niet goed werkt, kun je fibromyalgie klachten krijgen. Als deze door je schildklier komen zijn deze vaak goed te behandelen met schildklier medicatie. Je fibromyalgie klachten kunnen dan hiermee verminderen of verdwijnen. Helaas is erop de meeste fibromyalgie pagina's weinig informatie hierover te vinden. Dat is jammer, want recent onderzoek heeft uitgewezen dat bij meer dan de helft(!) van de fibromyalgie patiënten onbehandelde en ongediagnostiseerde schildklierklachten bestaan. Ook als de dokter al hypothyreoidie heeft vastgesteld, en je hebt toch nog fibromyalgie klachten kan het overschakelen op andere medicatie helpen om je klachten weg te krijgen.
Op pagina's over schildklier klachten is veel informatie te vinden over fibromyalgie. Deze pagina heeft dan ook vooral als doel patiënten hierover te informeren, en als brug te dienen naar meer informatie.
http://fibrohypo.cjb.net
-xxx- Pascalle |
|
| Naar boven |
|
 |
pascalle Gast
|
Geplaatst: Ma Jul 07, 2003 6:19 pm Onderwerp: hypothyreoidie is niet altijd in het bloed zichtbaar |
|
|
dit was ik even vergeten toe te voegen :(
http://fibrohypo.cjb.net |
|
| Naar boven |
|
 |
Willy Verslaafd aan het forum

|
Geplaatst: Ma Jul 14, 2003 12:20 pm Onderwerp: |
|
|
Dank je wel Pascal dat je dit met ons deelt.
FireFly, jou wel bekent, heeft nu gelijksoortige ervaringen maar dan met ME en hypothyroidie _________________ Groeten,
A dog named Sue |
|
| Naar boven |
|
 |
Pascalle Gast
|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2003 7:45 pm Onderwerp: |
|
|
het is toch wel erg dat je als patient het zelf moet uitzoeken, als ik naar m n dokter had geluisterd was t nooit gelukt. Mooie site trouwens Willie  |
|
| Naar boven |
|
 |
Mik Zeer ervaren met het forum

|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2003 9:41 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Pascalle,
Mijn complimenten voor de zeer uitgebreide leerzame site !
Weet jij ook de prijs van het 24 uurs urine onderzoek op T3 en T4, ik wil deze graag laten doen om zo wat meer zekerheid/duidelijkheid te krijgen over mijn schildklier functie.
Dank je, _________________ Groetjes, Mik
Hoop op genezing doet leven. |
|
| Naar boven |
|
 |
Caroline (therapeut) Verslaafd aan het forum
|
Geplaatst: Za Jul 19, 2003 9:01 pm Onderwerp: |
|
|
Via het Keac kost het iets van 45 euro. _________________ Een goede gezondheid begint bij een gezonde darm!
Caroline van Dommelen
Orthomoleculair natuurgeneeskundig therapeut |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
Geplaatst: Di Aug 05, 2003 7:15 pm Onderwerp: |
|
|
| het telefoonnr staat op mijn website, je kunt daar om info vragen... |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di Jul 25, 2006 12:47 pm Onderwerp: |
|
|
IK ga nu met de nieuwe therapeut van het FMS forum meer aandacht besteden aan fibro en schidklier problemen _________________ Groeten,
A dog named Sue |
|
| Naar boven |
|
 |
mabima Bekende op het forum
|
Geplaatst: Di Aug 01, 2006 12:33 pm Onderwerp: |
|
|
Ik wist het ook al een tijdje en vond het daarom ook zo jammer dat het topic over de schildklier was afgesloten.
Ikzelf heb nog net "goede schildklierbloedwaarden" en ik heb pas geleden via een Natuurgeneeskundig arts een schildklierbehandeling gehad van 3 mnd.
Helaas zonder succes, het werkte averechts om mijn spieren en mijn psych. stemming. De spieren verkrampten heel erg en ik ben al langere tijd depressief en ik vraag me af in hoeverre de schildklierwerking hieraan schuld heeft.
De Natuurarts heeft de behandeling maar gestopt.
Wat ik me afvraag over de de 24 uurs urine onderzoek van de KEAC: je kunt daarna toch niet op eigen houtje met deze uitslag iets gaan doen?
Dus in mijn geval zou ik toch weer naar een Natuurarts/ Orthomoleculair arts toe moeten gaan. Mijn huisarts doet niets met mijn goede schildklierwaarden.
Willy, ik hoop dat het je gaat lukken dat er hier weer een topic kan komen.
Groeten van Mabima |
|
| Naar boven |
|
 |
wenneke Nieuw in dit forum
|
Geplaatst: Di Aug 01, 2006 2:36 pm Onderwerp: |
|
|
Ikzelf heb al sinds m'n 16e last van de schildklier. Had altijd een overactieve schildklier en heb daar enkele jaren medicatie voor moeten slikken. Maar toen ik van dokter veranderde zei die me dat ik met die medicatie moest stoppen. Ik heb jaren geen klachten meer gehad, maar sinds vorig jaar is alles weer opnieuw naar boven gekomen. Extreme vermoeidheid, spierkrampen, nervositeit, overmatig zweten, haaruitval, broos haar en nagels,... de huisdokter wijt m'n klachten aan CVS, maar ik vermoed dat het komt door schildklierproblemen. Binnen enkele weken ga ik m'n schildklier laten onderzoeken en ik hoop dat de problemen daardoor komen. Maar zou het eventueel ook FM kunnen zijn? _________________ Vorig jaar heeft men bij mij spasmofilie ontdekt. Maar ik vraag me nu af hoe het verder moet. Men heeft mij yoga en andere ontspannende therapien aangewezen, maar het helpt niet. Ik ben altijd moe, heb veel hoofdpijn, ben kortademig, soms krampen in de benen, heb ook spastische darmen waar ik heel veel mee afzie. Wie weet raad? wie herkent deze symptomen? |
|
| Naar boven |
|
 |

|
|
| Naar boven |
|
 |
|